Kérdések

Garancia

Amennyiben a nálunk vásárolt termék hiányos, gyári hibás, esetleg sérült, akkor kérjük, ezt minél előbb jelezze nekünk. Ezután telefonon vagy e-mailen keresztül felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy meg tudjuk beszélni a termékcsere módját. Garanciális problémák intézése kizárólag az üzletünkben lehetséges.

Ez a lehetőség kizárólag akkor érvényesíthető, ha bizonyítható a gyári hiba illetve hiány! Rongálásból, helytelen kezelésből, használatból, illetve külső behatás okozta sérülésekből adódó hibákra a garanciális kötelezettség nem terjed ki!

3 napon belüli meghibásodás /termék cseréje/
Ha az Ön által vásárolt és a 151/2003-as Korm.rendelet hatálya alá tartozó termék a vásárlástól számított 3 munkanapon belül meghibásodott, azt az eredeti termékkel megegyező típusú új termékre kicseréljük feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Ha cserére nincs lehetőség (pl. ha éppen nincs raktáron az adott típus), akkor a forgalmazónak törekednie kell, -míg a meghibásodott termékkel megegyező termék készleten lesz- a 15 napos határidő alatti kicserélésre.
A 3 munkanapon belüli csere fontos tudnivalói
  • A termék rendeltetésszerű használat melletti minőségi hibája.
  • A termék gyári tartozékai, eredeti csomagolása, doboza nélküli visszajuttatása kártérítési igényük érvényesítését vonja maga után.
  • Az ellenérték megfizetését igazoló jótállási jegy,bizonylat bemutatása.
3 munkanapon túli meghibásodás
Amennyiben a termék a 3. munkanapot követő nap hibásodik meg, a szavatosság vagy a jótállás szabályai lesznek irányadóak. Kötelező jótállás a fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, és a 151/2003. jogszabály mellékletében felsorolt új,tartós fogyasztási cikkekre terjed ki. A jótállási határidő a termék fogyasztó részére történő átadásának napjával kezdődik. A fogyasztó a hiba észlelése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles jótállási kifogását a forgalmazóval közölni.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A jótállás időtartalma a jótállási jegyen van feltüntetve. A forgalmazó köteles a vásárlónak a fogyasztási cikkel együtt - külön kérés nélkül - a jótállási jegyet átadni. A jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti. A vásárló hibás teljesítés esetén jogosult:
  • elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelni kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
  • ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A fogyasztó a választott szavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott kárt a fogyasztó köteles a kereskedőnek megtéríteni kivéve, ha az áttérésre a kötelezett magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A megvásárolt termékek mellé kapott számlát/blokkot, valamint a garancialevelet minden esetben meg kell őrizni, ugyanis ezzel tudja igazolni a vásárlást, illetve a garancia kezdetének idejét. Kérjük, a garanciajegyet minden esetben olvassa el átvételkor! A garancia értelemszerűen a garanciajegyen feltüntetett ideig érvényes.

A meghibásodott termékek garanciális javítása alatt sajnos cserekészüléket nem minden esetben tudunk biztosítani.

Elveszett jótállási jegyet sajnos nem áll módunkban pótolni.
A garanciát kizáró feltételek
  • A használati-kezelési útmutatótól eltérő helytelen használat, tárolás, karbantartás,
  • Elemi csapás (pl.: villámcsapás, túlfeszültség,tűz,víz,korrózió,kosz) okozta károsodás.
  • Baleset okozta károsodás.( pl.: elejtés, hanyag használat),
  • Szakszerűtlen, nem a szerelési útmutató szerinti összeszerelés, kezelés kivéve, ha a hiba a szerelési útmutatónak megfelelő összeszerelés ellenére keletkezett.
  • "Házilag" végzett szakszerűtlen beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás miatt keletkező meghibásodások.
  • Hibásan telepített, nem jogtiszta szoftver vagy vírus okozta meghibásodás, továbbá bármilyen rendszer meghibásodása esetén olyan, a termékben keletkezett kár, amelynek részeként vagy amellyel a terméket együtt használják.
  • Módosított, megrongált, olvashatatlanná tett típusszám vagy gyártási szám esetén. A fenti okokból meghibásodott termékek jótállási határidőn belüli javítási költsége a vásárlót terhelik.
A javítási határidő
A fogyasztó a hiba észlelése után, a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles jótállási kifogását a forgalmazóval közölni. A meghibásodott termék javítása esetén, a termék jótállási ideje meghosszabbodik a termék hibájának közlésétől számítva annyi idővel, amíg a terméket a fogyasztó a javítás után újra át nem veszi.
Javításhoz általában a komplett alapgépet kell a szervízbe behozni. Tölthető "AA" típusú elemeket, memóriakártyákat, vállpántokat, stb. kérjük ne hozzanak be! A javításra leadott adathordozókon lévő adatokért felelősséget nem vállalunk.
A vásárlástól való elállás
Az interneten keresztül történő vásárlásra vonatkozó 14 napos elállási jog kizárólag Cégünk, és Fogyasztó között a 45/2014 (II.26) Kormányrendelet szerint létrejött szerződésekre vonatkozik. Fogyasztónak a Polgári Törvénykönyvben Fogyasztóként meghatározott természetes személyek minősülnek. Webáruházunkban történő megrendelés és annak visszaigazolása magyar nyelven történik. A szerződéskötés magyar nyelven történik.
A megrendeléssel és visszaigazolással kapcsolatos szerződéskötés nem minősül írásban kötött szerződésnek, a szerződés nem kerül iktatásra és utólag nem lesz hozzáférhető. Amennyiben a 45/2014. (II. 26.) számú Kormányrendelet hatálya alá tartozó szerződéses vásárlástól a fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg: A fogyasztó elállási vagy felmondási jogát, 1) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
1/a) a terméknek, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
1/b) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
1/c) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
2) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. Az 1. pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy elállási jogát a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
A Fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogát jelen felmondási nyilatkozattal vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Az elállási jog gyakorlása határidőben érvényesíttetnek tekintendő, ha a fogyasztó elállási jogát tartalmazó nyilatkozatát az 1.és a 2. pontban meghatározott tizennégy napos határidő előtt elküldi társaságunknak. A határidőben történő elállási jognyilatkozat megtételének és elküldésének bizonyítása a fogyasztót terheli. Honlapunkon keresztül elállást nem közölhető.

Jótállási tájékoztató

Jótállásról, Kellék-és Termékszavatosságról szóló tájékoztatás
Cégünk és a fogyasztó között megkötött szerződésekre Jótállási és Szavatossági (kellék- és termékszavatosság) kötelezettség áll fent, melyre a 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2013. (IX.22.) Kormányrendelet megfelelő rendelkezései vonatkoznak. Ugyanazon hiba miatt jótállási és kellékszavatossági igény, illetve jótállási és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
Jótállás
Amennyiben Cégünk a szerződés megkötésekor a teljesítésre (termékek szolgáltatása) jótállási kötelezettséget vállal vagy jogszabályi előírás alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt helytállni tartozik az értékesített termékekért. Ebben az esetben Cégünk a helytállási kötelezettség alól akkor mentesülhet, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett, vagyis a hiba a nem rendeltetésszerű használat következménye. Jótállás esetén a Cégünktől megvásárolt termékekre hibás teljesítés esetén a termék átadásától, vagy ha az üzembe helyezést Cégünk végezte az üzembe helyezéstől kell számítani a jótállási határidőt. A jótállás során megkülönböztetendő megkülönböztetendő a kizárólag fogyasztókra vonatkozó kötelező jótállás (151/2003. Kormányrendelet) és a vállalt jótállás.
Kötelező jótállás
A kötelező jótállást Cégünk és a fogyasztók között a 151/2013. Kormányrendelet határozza meg. Ez tartalmazza a kötelező jótállás alá tartozó termékek körét és a jótállás kötelező határidejét, amely 1 év. A jogszabály a Lego játékokra nem vonatkozik.
Vállalt Jótállás
Vállalt jótállás esetén a Cégünk által meghatározott termékek értékesítésekor a jótállási jegyen feltüntetett jótállási idő az irányadó. Vállalt jótállás alapján a jótállásra vonatkozó feltételeket a jótállási jegyen közöljük.
Jótállási jogok
Jótállás alapján a fogyasztót ugyanazon jogok illetik meg, mint Kellékszavatosság esetén. A fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a Szavatossági jogosultságoktól függetlenül is megilletik. A nem fogyasztókra vonatkozó jótállási jogokat és feltételeket külön jótállási feltételek tartalmazzák.
Kellékszavatosság
A fogyasztó a cégünkkel szemben hibás teljesítés esetén kellékszavatossági igény érvényesíthető a Polgári Törvénykönyv alapján. Ennek során szavatossági jogok választhatóak az arányosság elvét követve. Ön-választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha az ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy Cégünk/Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Amennyiben a kijavítást vagy kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Cégünk/vállalkozás adott okot. Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait – menthető okból történő esetet kivéve- már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.
Kellékszavatossági igény érvényesítése fogyasztó esetén
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a 220kocka.hu Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Termékszavatosság Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az kellékszavatosság pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Fogyasztói termékszavatossági igény
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Fogyasztói termékszavatossági igény érvényesítésének határideje
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Fogyasztói Panaszkezelés: Cégünkkel vagy az általa értékesített termékekkel szemben megtehető fogyasztói panaszok személyesen, elektronikusan vagy telefonon keresztül tehetők meg: elektronikus panasztétel az info@220kocka.hu címre küldhető telefonon történő panasztétel a honlapunkon történő telefonszámon keresztül tehető meg A fogyasztói panaszkezelés során a szóbeli panaszt Cégünk azonnal megvizsgálja amennyiben annak kivizsgálása lehetséges, és a panasz jellegére tekintettel szükség szerint orvosolja azt. Amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges továbbá a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy Cégünk a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel és azt szóbeli személyes panasztétel esetén azonnal átadja a fogyasztónak. Egyéb panasztételi mód esetében cégünk harminc (30) napon belül érdemi válaszát közli a fogyasztóval. Amennyiben a fogyasztó panaszát Cégünk elutasítja, úgy a fogyasztót tájékoztatja, hogy a panasza jellege szerint, mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti.


Békéltető Testületi Eljárás Igénybevétele: Cégünk és a fogyasztó között fennálló fogyasztói jogvita (adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi vagy szolgáltatási szerződés hiányában a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy) esetén a fogyasztónak lehetősége van egy a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési eljárás keretében történő rendezésével foglalkozó nyilvántartásba vett szervezethez, a Békéltető Testülethez fordulni. A Békéltető Testületi eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Amennyiben a fogyasztó nem rendelkezik belföldön lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, úgy Cégünk székhelye szerinti illetékességgel rendelkező Békéltető Testülethez fordulhat fogyasztói jogvitájával. Valamennyi Békéltető Testület székhelyének, telefonos elérhetőségének, internetes elérhetőségének és levelezési címének elérhetősége az alábbi linken megtalálható: http://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek Online Vitarendezési Platform: Az Európai Parlament és a Tanács a 524/2013 EU rendeletével létrehozta az online vitarendezési platformot. Az online vitarendezési platform a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési lehetősége, amely során az Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók által az Unióban letelepedett kereskedőkkel szemben kezdeményezett fogyasztói jogvitákra gyors, és költségkímélő megoldást kínál az online úton létrejött adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő vitás ügyek bírósági eljáráson kívüli rendezésére. Az online vitarendezési platform elérhetősége: http://ec.europa.eu/odr Cégünk email címe: info@220kocka.hu

Az árak honlapunkon történő megjelenésüktől kezdve érvényesek kivéve, ha azok minden gondosság ellenére hibásan kerültek feltüntetésre, - különösen a nyilvánvaló elírások, az általános forgalmi értéktől jelentősen eltérő vagy rendszerhiba folytán megjelenő árak-illetőleg egyéb kedvezőtlen események hatása miatt fenntarthatatlan árváltozások esetén, akkor cégünk nem köteles a megrendelt terméket hibás áron szállítani, hanem a megrendelő tájékoztatása mellett felajánlja a helyes áron történő kiszállítást vagy ha ez a megrendelőnek nem felel meg, akkor elállhat a szerződéstől. Az ajánlattételtől, az előszerződéstől, a szerződéstől a teljesítésig bármelyik fél kötelezettségek nélkül elállhat.

A megrendeléssel a fent említettek a szerződés tartalmának részévé válnak

A LEGO, a LEGO logó, a Minifigure, a DUPLO, a LEGENDS OF CHIMA, a NINJAGO, a BIONICLE,a MINDSTORMS és a MIXELS a LEGO Csoport védjegyei. ©2015 A LEGO Csoport. Minden jog fenntartva
© 2017 - 220kocka.hu Kft. | A feltüntetett árak, képek, leírások tájékoztató jellegűek és nem minősülnek ajánlattételnek, az esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget. design by colordonor